Friends

Tersenyumlah :')


 Hey you think positif okey :)

Saat kita menempuhi onak duri dunia. derita sekali sekala mencuit hati. hati remuk menangis tidak henti. kesedihan terus menerus bersemadidi sarang hati. ketika itu sabar pun sudah tidak dikenali lagi. dalam terharu air mata tertumpah jua.

Wahai hamba Allah. begitulah kehidupan didunia. kita tidak akan sesekali dapat menjangka apa yg Allah aturkan utk kita. adakalanya kita tersgt gembira, adakalanya kita tersgt kecewa. namun kita jangan risau. Allah itu Tuhan kita. Tuhan yg Maha Luas Kasih Sayangnya.

Percayalah, Allah tidak akan menduga hambanya kecuali utk melihat hambanya. tersenyum disana, tertawa disana, berbahagia disana. InsyaAllah di syurga yg mengalir dibawahnya sungai sungai yg mendamaikan jiwa. oh indah nya..

Dalam hati manusia ada kekusutan dan tidak akan terurai. kecuali ,enerima kehendak Allah SWT

Wahai hamba Allah. jangan bersedih, kerana anda telah melalui kesedihan itu kelmarin dan ia sama sekali tidak memberi sebarang manfaat pun pada keesokkan harinya

Kesedihan demi kesedihan, bakal membuat kita semakin terperuk dalam keputusasaan dan dunia yg dirasakan sempit dan tiak berguna lagi. padahal dunia inilah kesempatan utk kita dekatkan diri kepada Allah utk kitaraihkan syurgaNya yg tersgt indah serta bebas dari segala kesedihan.

Gara gara kesedihan. air yg manis terasa pahit. makanan yg lazat terasa hambar. bunga mawar yg mekar mewangi kembali layu.

Ingatlah tangisan terindah itu apabila butir butir airmata mengalir hangat dipipi lantaran terasa diri kita begitu kerdil disisi Allah dan begitu berdosanya diri kita disisi Allah.

Wahai hamba Allah. lihatlah sekeliling kamu dan teguhkan lah pendirian kamu. sepanjang hidup yg kamu berikan dan airmata yg kamu titiskan simpan.. jadikan tauladan. segala yg kamu pandang dan lihat simpan.. jadikan pedoman.


No comments:

Post a Comment